مدیرعامل شرکت نهال :

پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی یک برند اعتمادزا برای شرکت‌های مستقر است

1075 بازدید

محمد جهانی؛ مدیرعامل شرکت نهال با اشاره به تاریخچه این شرکت، گفت: ایده راه‌اندازی نهال از آذرماه سال قبل در کلاس دکتر علی‌اصغر سعدآبادی معاون پارک علم و فناوری دانشگاه شکل گرفت و بعد از آن با کمک‌های دکتر فرنوش اعلامی مدیر مرکز نوآوری  دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، فرایند تیم‌سازی آغاز شد تا در نهایت طرح کلی این شرکت آماده و در مرکز نوآوری دانشکده مذکور مستقر شدیم. 

وی به چالش‌های و مشکلات راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا و نوآورانه اشاره کرد و افزود: در این مدت چالش‌های بسیار زیادی پیش روی شرکت بود که مهمترین آن تامین نیروی انسانی بود. با این حال، بالاخره شرکت توانست هسته اصلی خود را با حضور افراد علاقه‌مند و توانمند تشکیل دهد. 

جهانی با اشاره به اینکه بخش آموزش کشور نیاز به روش‌های نوین و شیوه‌های جدید دارد، اظهار داشت: روش‌های سنتی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روز باشد؛ به همین دلیل نهال تلاش کرد در کنار آموزش روش‌های جدید، محصولات نوینی نیز تولید کند یکی از این محصولات آموزش از طریق بازی ماینکرافت آموزشی می‌باشد. در واقع در این روش نهال تلاش می‌کند در قالب بازی، فرد آموزش‌های لازم را فرا بگیرد که البته این شیوه در کشورهای توسعه‌یافته نیز مرسوم است. 

وی اضافه کرد: اتاق فرار آموزشی یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در آن سناریو، محتوا، هدف و حتی محیط نیز ذیل آموزش تعریف می‌شوند. آموزش از طریق هنر دیجیتال نیز سومین محصول این شرکت است. این محصول تلاش دارد آموزش در قالب هنر ارائه شود و در واقع این نرم‌افزار هنر را به عنوان یک ابزار برای پرورش تفکر انتقادی استفاده می‌کند. پادکست مدرسه نهال محصول دیگر این شرکت است که تلاش دارد محتوای تربیتی را به معلمان و والدین ارائه دهد. این پادکست صرفاً هدف امور تربیتی دارد و از این جهت یک پادکست منحصربه‌فرد در کشور است. 

مدیرعامل شرکت نهال با بیان اینکه نمونه‌های مشابه این محصولات البته در کشورهای توسعه‌یافته نیز وجود دارد، یادآور شد: ما نیز باید برای اصلاح فرایند آموزش‌های خود از شیوه‌های مدرن استفاده کنیم. در این راه البته سختی‌های زیادی وجود دارد. به عنوان نمونه، یکی از مهمترین موانع پیش روی ما تحریم بود که امکان تهیه اشتراک را نمی‌داد؛ به همین دلیل بخش زیادی از انرژی شرکت صرف دور زدن تحریم‌ها و خرید اشتراک شد. 

جهانی خاطرنشان کرد: نهال حالا آمادگی دارد در کنار ارائه آموزش‌های مستقیم، مربیان و معلمان مؤسسات و مراکز آموزشی را نیز تحت آموزش قرار دهد. 

وی یادآور شد: در شرکت، چهار کارگروه و ۸ نیروی انسانی متخصص وجود دارد و همین موضوع سبب ارائه خدمات کاملاً دانش‌بنیان و بر مبنای تجربه جهانی شده است؛ البته این شرکت بخش تحقیق و توسعه مجزا ندارد ولی تمام فعالیت‌های موجود را با تفکر دانش‌بنیان انجام می‌دهند. نکته مهم اینکه محصولات این شرکت نمونه خارجی دارند اما مزیت ما بومی کردن آنهاست. 

مدیرعامل شرکت نهال با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از شرکت‌های مستقر، اظهار داشت: بزرگترین حمایت این پارک، ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های تخصصی است که بدون آنها امکان ایجاد نهال و رشد و توسعه آن وجود نداشت. از طرفی این پارک به لحاظ سخت‌افزاری نیز حمایت‌های بسیار ویژه‌ای از ما انجام داد تا بتوانیم کار خود را توسعه دهیم. 

جهانی تأکید کرد: حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی یک برند برای فعالیت شرکت است چرا که سبب اعتمادزایی مشتریان خواهد شد. از طرفی باعث می‌شود این شرکت به خدمات خود عمق دهد. 

وی در پایان گفت: قطعاً در آینده بعد از تثبیت بازارهای کنونی، روش‌های جدیدی در آموزش ارائه خواهیم داد که البته این مهم نیازمنده حضور متخصصان بیشتر و سپری شدن زمان مناسب و کافی است.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: