پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز معلم

9365 بازدید

 

دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در پیامی دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

​​​​​​​

 

باسمه تعالی

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند فرزانه، آیت‌الله مرتضی مطهری که به‌درستی روز معلم نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است تا با ارج نهادن به مقام شامخ و جایگاه اندیشه این عالم فرزانه، صمیمانه‌‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خویش را محضر استادان و اعضای محترم هیأت علمی و همکارانم به عنوان بخشی ازجامعه علمی کشور که عهده‌دار امر آموزش و پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی هستند، تقدیم کنم.

بی‌تردید پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد و جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان ازسپیده ‌دم تاریخ تمدن، با فرهیختگی، پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند.

آثار استادان و شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز مورد توجه مراکز معتبر علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، بیانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران است. استادان و متفکران فروتنی که اغلب نامشان در اوراق تاریخ از نگاه‌ها پنهان می‌ماند، اما همّت این تلاشگران گمنامِ عرصه دانایی است که گنجینه‌هایی از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت‌ها می‌سازند.

اینجانب، با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید بزرگ و سعید فطر از خداوند متعال، رستگاری، عزت و کرامت همگان را مسئلت می‌نمایم و از همکاران گرامی دعوت می‌کنم بیش از گذشته با توجه به مسئولیت خطیرحرفه‌ای و اجتماعی خود، در عرصه دانشگاه با مشارکت فعال و روزافزون، در طرح ایده‌های نوآورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، رافع مشکلات و باعث پیشرفت کشور باشند.

در خاتمه، ضمن تبریک روز معلم، همّت و حمیّت همه همکاران عزیز را ارج می‌نهم و سلامتی و دوام توفیق آنان را از خداوند بزرگ مسألت ‌دارم.

سعداله نصیـری قیـداری

رئیس دانشـگاه شهید بهشتی

اردیبهشت 1401

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: