در دیدار وزیر امور خارجه عمان با همسر شهید جمهور مطرح شد؛

تقویت و توسعه دیپلماسی علمی و فرهنگی ایران و عمان

396 بازدید

وزیر خارجه عمان در دیدار با همسر رئیس جمهور شهید ضمن قدردانی از نکته سنجی و دقت راهبردی جمیله علم‌الهدی از وی دعوت کرد تا به عمان سفر کند تا ظرفیت‌های مشترک دو کشور را در دیپلماسی فرهنگی و علمی توسعه بخشد.

وزیر خارجه عمان و هیأت همراه با همسر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در دفتر ایشان در پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرد. در این دیدار که علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و دکتر سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز حضور داشتند، وزیر خارجه عمان تسلیت خود و کشور عمان را به همسر شهید رئیسی و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

در ادامه خانم دکتر علم‌الهدی مهم‌ترین پل ارتباطی بین دو کشور را راهبرد انقلاب اسلامی در وحدت سنی و شیعه دانست و بیان‌کرد: امروزه شاهد قدرت جهان اسلام بر پایه ی این راهبرد هستیم. دولت آقای رئیسی و شخص ایشان این راهبرد را پیش از پیش ارتقا بخشید.

وی بیان کرد: همچنین شاهد بودیم یک علاقه عاطفی بین شیخ سلطان و شهید رئیسی شکل گرفته بود.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تقویت دیپلماسی فرهنگی و علمی بین کشور های منطقه اذعان کرد: در راستای هدف استراتژیک سیاست خارجه دولت آقای رئیسی و همگرایی بین کشورهای منطقه، باید دیپلماسی فرهنگی و علمی در این همگرایی بیشتر به کار گرفته شود و این نقاط مشترک و این هم افزایی فرهنگی و علمی را بین دو کشور توسعه بخشیم.

در ادامه همسر رئیس‌جمهور شهید از وزیر خارجه عمان خواست تا تمهیداتی بیاندیشد تا نخبگان، دانشگاهیان، زنان فعال، روزنامه نگاران عمانی به ایران بیایند و این علاقه و ارتباطات فرهنگی بیشتر رخ دهد.

وزیر خارجه عمان ضمن قدردانی از نکته سنجی و دقت راهبردی جمیله علم الهدی متقابلا از وی دعوت کرد تا به عمان سفر کند و ظرفیت های مشترک دوکشور را توسعه بخشد.

وی همچنین از سفیر عمان درخواست کرد که مقدمات برقراری این دیپلماسی فرهنگی و علمی را محیا کند.

سفیر عمان نیز در این دیدار تصریح کرد: حقیقتا شهادت رئیس جمهور ایران بنده و خانواده ام را بسیار متالم کرد و خانواده من به شما عرض سلام دارند و خیلی دوست دارند که با شما ملاقات داشته باشند، انشالله موقعیتی فراهم شود تا خانواده ام بتوانند با شما ملاقات داشته باشند. 

منبع: ایرنا

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: