مراسم روز درختکاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

5061 بازدید

مراسم غرس نهال در دانشگاه شهید بهشتی، یکشنبه 15 اسفند 1400، با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه، در ضلع جنوبی ساختمان چند منظوره برگزار شد.

​​​​​​​

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این آیین، جمعی از دانشگاهیان شهید بهشتی با کاشت نهال، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی با اشاره به پیدایش حیات بر روی کره زمین، اظهار داشت: بعد از اینکه سه میلیارد سال از عمر زمین گذشت اولین آثار حیات بر روی زمین پیدا شد، درختان و گیاهان اولین موجودات زنده بر روی کره زمین هستند؛ انسان زندگی را مدیون برکات و نعمتهایی از جمله درختان و گیاهان است که خداوند بر روی زمین قرار داده است.

رئیس دانشگاه، ایجاد اکسیژن برای تنفس، کمک به حفط تعادل آب وهوا، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد حس آرامش برای روح و روان انسان‌ و ایجاد زیبایی و حس لطافت در محیط را از جمله فواید درختان برشمرد و اظهار امیدواری کرد، همه ما اهمیت حفظ و مراقبت از درختان را درک کنیم.

مهندس منصوری، مسئول فضای سبز دانشگاه؛ با اشاره به تعداد و نوع گونه‌های نهال‌های کاشته شده در  مراسم درختکاری گفت: در این مراسم  قریب به 220 اصله نهال شامل گیلاس، سیب و درختچه بادامک در دانشگاه شهید بهشتی غرس شد که این تعداد تا پایان هفته درختکاری به 1000 اصله نهال از جمله زبان گنجشک، بلوط و اکالیپتوس افزایش خواهد یافت.

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: