صفحه اصلی
سی و دومین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
  • 14027 بازدید

سی و دومین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه شهید بهشتی، سوم و چهارم تیرماه ۱۴۰۲  با حضور جمع کثیری از دانش‌آموختگان دانشگاه و خانواده‌های محترم ایشان در فضایی شاد و صمیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این آیین که طی سه مراسم جداگانه و به تفکیک دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برگزار شد، قریب به 1700 دانش‌آموخته مقاطع کارشناسی و دکتری ورودی 1398 و کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه شهید بهشتی اتمام تحصیل خود را با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، استادان و خانواده‌هایشان با شور و شعف و امید جشن گرفتند و خاطره این روز مهم را برای خود به یادگار ثبت کردند.

با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، صبح روز شنبه سوم تیرماه از ساعت 9 تا 12 ظهر به جشن دانش‌آموختگان دانشکده‌های  مهندسی برق(قدرت)؛ مهندسی برق (الکترونیک)؛ مهندسی و علوم کامپیوتر؛ آب، عمران و محیط زیست؛ مکانیک و انرژی؛ مهندسی هسته‌ای؛ فناوری‌های نوین و هوافضا؛ علوم زمین؛ علوم شیمی و نفت؛ فیزیک و پژوهشکده‌های لیزر و پلاسما؛ مطالعات بنیادین علم و فناوری؛ مطالعات میان رشته‌ای قرآن؛ علوم و فناوری پزشکی؛ گیاهان و مواد اولیه دارویی؛ فضای مجازی؛ علوم شناختی و مغز؛ خانواده، علوم‌محیطی و مرکز تحقیقات پروتئین اختصاص داشت.

 عصر روز شنبه از ساعت 17 تا 19، دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده‌های معماری و شهرسازی، ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و علوم سیاسی، حقوق، علوم زیستی و فناوری برگزار شد و صبح روز یکشنبه 4 تیرماه،  دانش‌آموختگان دانشکده‌های مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ورزشی و تندرستی، الهیات و ادیان و علوم ریاضی فارغ‌التحصیلیشان را جشن گرفتند.

ارزیابی مهارت ها و نقاط قوت و ضعف، علاقه مندی و هیجان، کارآموزی و کارآفرینی را اولویت خود قرار دهید

دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی که در فضایی صمیمانه با فارغ التحصیلان سخن می‌گفت، ضمن اینکه از آنها خواست در وهله اول قدردان پدر و مادر باشند، به دانش‌آموختگان توصیه کرد در اولین قدم  اضطراب و نگرانی را از خود دور کنند، در اولین فرصت بعد از فارغ‌التحصیلی برنامه‌ریزی شغلی خود را شروع کرده و برای این کار لیستی تهیه و مهارت‌ها، نقاط قوت و ضعف، هیجان و علاقه‌مندی خود را در آن ارزیابی کنند.

دکتر آقامیری با تاکید بر کار گروهی و اجتماعی مفید و سازنده، از دانش‌آموختگان خواست تا مغرور مدرک نشوند، پیگیر کارآموزی باشند و به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی مسیر کارآفرینی را انتخاب کنند.

وی در پایان با آرزوی خوشبختی و موفقیت برای فارغ‌التحصیلان افزود: در هر زمینه با بزرگان مشورت و برای آینده‌تان از رهنمودهای ایشان استفاده کنید. او همچنین خواستار حفظ ارتباط فارغ‌التحصیلان با دانشگاه شد.

در ادامه برنامه اما دکتر سید محمود انوشه با حضور در مراسم و بیان نکته های جذاب و صمیمانه فارغ‌التحصیلان را به وجد آورد و ضمن اشاره به آیات قرآن، به‌ویژه بر ضرورت بیهوده نگذشتن عمر تاکید کرد و گفت: خداوند از کسی که عمرش بیهوده طی شود، نمی گذرد.

وی گفت: دانستن اینکه چقدر باید بدانید آغاز یادگیری است و دانستن اینکه چه چیز باید یاد بگیرید، آغاز بینش، خرد و بصیرت است. در جامعه ما ندانستن فقط یک قدم و دانستن های نادرست هزار قدم در حال کشاندن ما به انحراف است. وی کار انسان اندیشمند را شبیه کار زنبور عسل دانست که در حال جمع آوری علوم است.

دکتر انوشه با اشاره به اهمیت هدف در زندگی به فارغ التحصیلان گفت: اگر ندانید کجا می خواهید بروید هر راهی شما را با خودش خواهد برد و انسان بی هدف، انسان بی تعهد است که به زودی در اختیار انسان هدفمند قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هزاران سال گذشت تا انسان فهمید که ساخته دست خودش را نباید بپرستد و هزاران سال دیگر هم باید بگذرد که ساخته ذهن خودش را نباید بپرستد. هیچ انسانی به سعادت نمی رسد مگر آنکه 2 بار زاییده شود اول از مادر خویشتن و دوم از خویشتن خویشتن.

دکتر انوشه در ادامه 3 راه پیش رو از نظر قرآن را پاکی، پلیدی و پوچی عنوان و افزود: بعد از مرگ فقط به زمان عمر شما می نگرند که چه زمانی را به پاکی، پلیدی و پوچی گذرانده اید. او با تاکید بر دور ریختن افکار کهنه ذهن گفت: بسیاری از آدمها جسارت دور ریختن لباس های کهنه کمدشان را ندارند، چه رسد به افکاری که در ذهن آنها رسوخ کرده است. اگر خدای شما هر روز تازه و اکبر نشود، شما زمینه تحول و رشد را پیدا نخواهید کرد. زمانی در مسیر رشد هستید که افکار پوسیده و کهنه را کنار بگذارید.

 

عبدالله روا که خود از دانش آموختگان سالهای گذشته دانشگاه شهید بهشتی است اجرای این برنامه مفرح و شاد را برعهده داشت. اجرای موسیقی سنتی، تقدیر از فعالان فرهنگی، قرائت سوگندنامه و پخش کلیپ جذاب و دیدنی خاطرات دانشجویان و  عکاسی در  آتلیه هایی که به همین منظور آماده شده بود از جمله بخش‌های متنوع این مراسم پرشور بود. دانش آموختگان همچنین امکان ثبت عکس در محوطه باغ ایرانی مرکز همایش‌های دانشگاه را داشتند. پس از مراسم نیز دانش‌آموختگان عزیز و خانواده‌های محترمشان به صرف ناهار و شام مهمان دانشگاه در رستوران مرکز همایش‌های بین‌المللی بودند.

 

 

اخبار مرتبط:

افزودن نظرات