صفحه اصلی
مکتب حاج قاسم به اخلاق تکیه دارد، دانشگاه باید از بعد اخلاقی ایشان درس بگیرد
  • 27891 بازدید

دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با حضور جمعی از دانشگاهیان شهید بهشتی در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه؛ در این آیین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر زمان را به انسانهای جویای حقیقت، صلح و جاودانگی تسلیت می‌گویم.

رئیس دانشگاه، با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی تصریح کرد: سردار سلیمانی در کنار نبوغ نظامی، از نظر اخلاقی نیز الگو و نمونه است. همانطور که در بیانات مقام معطم رهبری آمده است صدق و اخلاص، خصلت بارز ایشان است؛ این شهید والامقام با نهایت خلوص و صدق زندگی کرد. مکتب حاج قاسم به اخلاق تکیه دارد، دانشگاه باید از بعد اخلاقی ایشان درس بگیرد و منش و رفتار آن شهید عزیز، الگوی محیط‌های علمی و دانشگاهی باشد.

در دانشگاه باید به ابعاد مختلف مکتب سلیمانی پرداخته شود

دکتر اکبری، معاون مجمع بیداری جهانی؛ دیگر سخنران این آیین، با تاکید بر ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: در دانشگاه باید به ابعاد مختلف مکتب سلیمانی پرداخته و به نسل‌های فعلی و آینده نیز معرفی شود. ما قهرمانی داریم به اسم حاج قاسم که متفاوت از قهرمانان سایر ملتهاست.

وی ادامه داد: حاج قاسم، جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد، او شاگرد مکتب امام بود؛ امام در برهه‌ای از تاریخ که با دین خدا خداحافظی کرده بودند، حرکت بزرگی را آغاز کرد که متاثر از قیام امام حسین(ع) بود. سردار سلیمانی گوش به فرمان ولی‌فقیه بود.

دکتر اکبری در ادامه اظهار داشت: سوال پرسیده می شود که ابعاد انتقام سخت چیست؟ در پاسخ به این سوال برخی معتقدند که آمریکا به بن بست و تنگنا رسیده است، فکر می‌کرد که با حذف فیزیکی حاج قاسم، حرکت و جریانی که او آغاز کرده است متوقف خواهد شد اما دیدیم که هیمه آمریکا فرو ریخت. آمریکا به قدری ذلیل شده که پاسخ حملات مقاومت در عراق را نمی‌دهد.

 

اجرای سرود توسط گروه سرود نوجوانان و اجرای دکلمه و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

افزودن نظرات