صفحه اصلی
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، محل مناسبی برای یافتن راه‌حل برای مشکلات کشور است
  • 36069 بازدید

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه با حضور در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن‌آوری و فن بازار، از غرفه دانشگاه شهید بهشتی و دستاوردهای واحدهای مختلف دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری و هیات همراه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری که به مناسبت هفته پژوهش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، از دستاوردهای پژوهشی و فناورانۀ استارتاپ‌ها، گروه‌های دانشجویی و نمایندگان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های حاضر در غرفه دانشگاه، بازدید و با پژوهشگران دانشگاه گفت‌و‌گو نمود.

دکتر نصیری در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با روابط عمومی، برپایی نمایشگاه سالانه دستاوردهای پژوهش، فن‌آوری را  بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه نقطه عطفی برای نمایش توان و ظرفیت پژوهشگران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است و فرصت مغتنمی است تا جوانان نخبه و مستعد و صاحبان ایده، دستاوردهای پژوهشی خود را به جامعه مخاطب عرضه کنند همچنین فرصتی طلایی برای همه سرمایه‌گذاران و بخش صنعت کشور است.

رئیس دانشگاه، با تاکید بر ضرورت بازدید مسئولان و مدیران بلند پایه کشور از نمایشگاه، افزود: حضور مسئولان و سیاستگذاران علم و فناوری کشور در نمایشگاه بسیار مهم و موثر است به‌ویژه بازدید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه بسیار مفید خواهد بود تا با آشنایی با توان پژوهشگران کشور، با وضع قوانین مورد نیاز، از علم و فناوری بیش از پیش حمایت نمایند.

دکترنصیری با دعوت از مردم برای بازدید از نمایشگاه تصریح کرد: حضور و بازدید صاحبان سرمایه، استادان دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مردم از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موجب خواهد شد تا بیشتر به اهمیت و جایگاه علم و فناوری در جامعه پرداخته شود و جریان علم و فناوری با سرعت بیشتری در جامعه به‌پیش رود و کشور از برکات آن بهره گیرد. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، محل مناسبی برای یافتن راه‌حل برای مشکلات کشور و مسائل صنعت و جامعه است.

وی درخصوص غرفه دانشگاه تاکید کرد: غرفه دانشگاه شهید بهشتی یکی از غرفه‌های فعال در نمایشگاه است، بی‌شک فضا و مساحت محدود نمایشگاه برای نمایش تمام دستاوردهای دانشگاه کفایت نمی‌کند اما سعی بر آن شده بخشی از توان پژوهشگران جوان دانشگاه را در نمایشگاه امسال عرضه نماییم و تا با ایجاد پل ارتباطی بین پژووهشگران با صاحبان صنوف،حِرف و سرمایه، دانشجویان نخبه دانشگاه با انگیزه و امید بیشتری فعالیت‌های خود را پیگیری نمایند و جهاد علمی با سرعت بیشتری دنبال شود.

دکتر بابک شکری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به ویژگی‌های غرفه دانشگاه تاکید کرد: غرفه دانشگاه شهید بهشتی با شعار «الهام از طبیعت، هوشمندی، هنرمهندسی» کاملا متفاوت از غرفه‌های دیگر است، این غرفه زیرنظر  مهندس سعید مشایخ فریدنی، استاد محترم دانشکده معماری با مواد و عناصر دوستدار محیط‌زیست طراحی شده و مواد و طراحی آن به گونه‌‌ای است که برای سال آینده هم قابل استفاده باشد و هرسال با محاسبات، یک الگوی جدید و نو برای نمایشگاه ارائه می‌شود این درحالی است که غرفه سایر دانشگاه ها و مراکز پس از برپایی نمایشگاه به عنوان پسماند جمع آوری می‌شوند.

 معاون پژوهشی دانشگاه، با آسیب شناسی برپایی نمایشگاه مذکور گفت: همزمانی "نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن‌آوری و فن بازار" با "نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت" با کیفیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آسیب زده است زیرا بسیاری از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه ترجیح می‌دهند که دستاوردهای تحقیقاتی و محصولات تولیدی و ابداعی خود در نمایشگاه ایران ساخت به نمایش گذارند.

بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، غرفه دانشگاه شهید بهشتی از از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ در سالن 5، غرفه 25 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

افزودن نظرات