مدیریت امور قراردادها
با توجه به حجم بالای انواع و اقسام مراودات مالیِ ناشی از قراردادها و معاملاتی که دانشگاه شهید بهشتی با اشخاص حقوقی و حقیقی منعقد میسازد و با عنایت بهضرورت متمرکز سازی و یکپارچهسازی رصد، نظارت و پیگیریِ امور مالی و فنیِ مرتبط با این قراردادها و معاملات، هیئتامنای دانشگاه با صدور مصوبهای مقرر نمود که ادارهای در ذیل معاونت پشتیبانی و منابع انسانی جهت رفع این خلأ اداری تأسیس گردد.

ابراهیم رضوانی
رئیس اداره قراردادها و کمسیون معاملات
رئیس اداره قراردادها و کمسیون معاملات

مجید گرامی
کارشناس اداره قراردادها و کمسیون معاملات
کارشناس اداره قراردادها و کمسیون معاملات
شرح وظایف
• ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه حاوی کلیه قراردادها و معاملات دانشگاه
• رصد کلیه قراردادها و معاملات در حال اجرا؛
• نظارت بر ابعاد مالی و فنی انعقاد قراردادها و معاملات دانشگاه؛
• نظارت بر حسن عملکرد ناظران تخصصی در مورد نحوه اجرای انعقاد قراردادها و معاملات دانشگاه؛
• ارزیابی و اظهارنظر مشورتی در مورد میزان تعهدات مالیِ دانشگاه در قراردادهای هزینهای؛
• ارزیابی و اظهارنظر مشورتی در مورد میزان عواید مالیِ دانشگاه در قراردادهای درآمدی؛
• پایش مالی تعهدات و درآمدهای قراردادیِ ارکان زیرمجموعۀ دانشگاه به تفکیک؛
• مشارکت در فرایند برگزاری مناقصهها و مزایدههای دانشگاه؛
• ارایه گزارش عملکرد به معاونت محترم پشتیبانی و منابع انسانی.
• ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه حاوی کلیه قراردادها و معاملات دانشگاه
• رصد کلیه قراردادها و معاملات در حال اجرا؛
• نظارت بر ابعاد مالی و فنی انعقاد قراردادها و معاملات دانشگاه؛
• نظارت بر حسن عملکرد ناظران تخصصی در مورد نحوه اجرای انعقاد قراردادها و معاملات دانشگاه؛
• ارزیابی و اظهارنظر مشورتی در مورد میزان تعهدات مالیِ دانشگاه در قراردادهای هزینهای؛
• ارزیابی و اظهارنظر مشورتی در مورد میزان عواید مالیِ دانشگاه در قراردادهای درآمدی؛
• پایش مالی تعهدات و درآمدهای قراردادیِ ارکان زیرمجموعۀ دانشگاه به تفکیک؛
• مشارکت در فرایند برگزاری مناقصهها و مزایدههای دانشگاه؛
• ارایه گزارش عملکرد به معاونت محترم پشتیبانی و منابع انسانی.
برنامهها و اولویتها
• ارتقایِ بانک اطلاعاتیِ قراردادها و معاملات دانشگاه بهگونهای که امکانِ دستهبندی و مقولهسازیِ محتوا برحسب گونههای مختلف وجود داشته باشد؛
• تلاش برای ارایه راهکارهای عملی جهت صرفهجویی مالی و افزایش منابع درآمدیِ دانشگاه؛
• از جمله چالشهای مدیریت امور قراردادها:
• ابهام در نحوه ارتباط شرح وظایف اداره امور قراردادها و مناقصات با اداره کل حقوقی دانشگاه؛
• نوپا بودن اداره امور قراردادها و مناقصات و عدم شناخت کافی تشکیلات اداری دانشگاه در مورد جایگاه اداری و شرح وظایف آن؛
• ابهام در مورد ترتیب اداری رصد و کنترل قراردادها در میان مراجعِ مسئول.
• ارتقایِ بانک اطلاعاتیِ قراردادها و معاملات دانشگاه بهگونهای که امکانِ دستهبندی و مقولهسازیِ محتوا برحسب گونههای مختلف وجود داشته باشد؛
• تلاش برای ارایه راهکارهای عملی جهت صرفهجویی مالی و افزایش منابع درآمدیِ دانشگاه؛
• از جمله چالشهای مدیریت امور قراردادها:
• ابهام در نحوه ارتباط شرح وظایف اداره امور قراردادها و مناقصات با اداره کل حقوقی دانشگاه؛
• نوپا بودن اداره امور قراردادها و مناقصات و عدم شناخت کافی تشکیلات اداری دانشگاه در مورد جایگاه اداری و شرح وظایف آن؛
• ابهام در مورد ترتیب اداری رصد و کنترل قراردادها در میان مراجعِ مسئول.