صفحه اصلی
پیام رئیس دانشگاه شهید بهشتی به‌مناسبت روز خبرنگـار
  • 3707 بازدید

به نام خداوند جـان و خـرد

کزین برتـر اندیشـه برنگذرد

 

رسانه، خبر و خبرنگاران از مهمترین عوامل نیل به مردم‌سـالاری هستند و بی‌تردید حکومت مردم‌سـالار بدون روشنگـری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشـی شفاف میسر نخواهد بود.

مطبوعات به عنوان رکن چهـارم مردم‌سالاری و خبرنگار به عنوان چشم بینـا و گوش شنـوای جامعه، نقش اساسی در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند؛ این نقش بی‌بدیـل در روزگار حاضـر به مدد پیشرفـت فنـاوری و ظهـور فضـای مجـازی و  شبکه‌هـای اجتماعـی بیش از پیش اهمیـت یافته است.

در این میان، خبرنگاران عرصۀ آمـوزش عالی و علـم و فنـاوری با پوشش صحیـح و درسـت اخبار و دستاوردهـای علمـی و پژوهشی، رسالـت ستـرگــی در ارتقاء آگاهـی، بالندگی عنصردانایـی و نهادینـه کردن فرهنگ تفکـر، تدبـر و اندیشیدن در بین مردم و جامعـه دارند.

روز خبرنگـار فرصتی گرانسنگ، برای بزرگداشت مقام و جایگـاه تمامـی فعالان متعهـد، مسئـول و دلسـوز در عرصۀ رسانـه و مطبوعـات است که با دغدغۀ ایرانی بهتـر و آبادتـر در سنگـر روشنگـری و آگاهی‌بخشـی خدمـت می‌کنند. «سالروز شهادت خبرنگار شهید محمودصارمـی» را گرامـی  می‌دارم  و «روز خبرنگـار» را به اهالـی رسانـه، به‌ویـژه خبرنگاران شریـف عرصـۀ آموزش عالی و علم و فناوری تبریک و تهنیـت  عرض می‌نمایـم.

سعدالله نصیـری قیـداری

رئیس دانشگاه شهیـد بهشتی

افزودن نظرات